środa, 19 sierpnia 2015

Piękny, słoneczny dzień...przyszło natchnienie więc czemu nie ;-))

Poruszę dzisiaj temat zakupów o których wspomniałam we wcześniejszym poście:)

Wyprawka dla maluszka...ciężki temat do zgryzienia dla debiutujących rodziców, nasuwa się wiele pytań : ile? jaka marka? jaki rozmiar? jaki materiał? gdzie kupować? czy jest to niezbędne? czy jest odpowiednie? jeżeli chodzi o ubranka to dochodzi tutaj dylemat pory roku, chociaż nie ukrywam, że z obserwacji wysuwa mi się jeden wniosek, mamusie, które rodzą latem są w lepszej sytuacji pod względem wyprawki, bo jednak zimowe mamy narażone są na większe wydatki pod względem grubszych ciuszków, dresików, kombinezonów, szaliczków (chociaż jasne jest to, że prędzej czy później letnie mamusie i tak będą musiały się zaopatrzyć również w te rzeczy, jednak jednorazowy wydatek latem na wyprawkę jest zdecydowanie niższy :-) )

Tak wiele pytań się nasuwa, a gdzie tutaj odpowiedzi? Posiłkowałam się głównie forami dla mam, radami koleżanek, a także czasopismami, moim ulubionym zostało M jak Mama :-) Dużo pomogła mi też szkoła rodzenia do której się zapisałam (więcej o szkole rodzenia w innym poście).

W dobrej sytuacji są mamusie, które otaczają osoby z maleństwami i zostaną obsypane większą częścią potrzebnych rzeczy przez znajomych, rodzinę, których dzieci wyrosły ze swoich ciuszków.

Jednak zakładamy, że nie mamy tyle szczęścia (jak to jest w mojej sytuacji :-) ) i całą wyprawkę trzeba skompletować samemu. W związku z tym odpowiem tutaj kolejno na każde z postawionych przeze mnie wyżej pytań. Jest to moja indywidualna ocena, oczywiście więcej do powiedzenia (czy to się przydało, czy tego było za mało), będę miała na przełomie listopada/grudnia jak przyjdzie na świat nasza Kruszynka.

a więc zaczynamy...

Kompletowanie wyprawki zaczęłam od zrobienia listy w excelu, serdecznie polecam również listę poniżej, udostępnioną na blogu Niebalaganka, którego możecie znaleźć u mnie w panelu bocznym :-) Jest ona dostępna wypełniona jak i również pusta.



Zaczynamy od podziału na kategorię:

I. Ubranka

Rozmiary są co 6cm.

0-3 m - 62 cm
3-6 m - 68 cm
6-9 m - 74 cm
9-12 m - 80 cm
12-18 m - 86 cm
18 - 24 m - 92 cm
























Miałam problem z rozmiarem, ale po wielu poradach zakupiłam jedynie 3 komplety rozmiaru 56 - do szpitala, reszta ciuszków w rozmiarze 62 dla dzieci od 1-3 miesiąca. Nie wiemy jaki maluszek się urodzi, a żeby nie nosił za dużych ciuszków, jednak warto mieć awaryjnie kilka ciuszków mniejszych w rozmiarze 56 (zawsze można później dokupić jeżeli dzidziuś urodzi się malutki). Poniżej mój aktualny zestaw :-)



To teraz rodzaje ciuszków, ojj jest ich wiele, poniżej rozpiszę rodzaje i ilość zakupionych, i sądzę, że to wystarczy. Jestem zdania, że nie należy kupować stosu ubrań na sam początek maluszek, króciutko pochodzi w ciuszkach, niektóre ubierze tylko raz, a zawsze możemy te co mamy szybko przeprać :-)
Chciałam też podkreślić, że ja akurat będę rodzić zimą więc zwracałam uwagę na grubość ciuszków.

Body z krótki rękawem (moim zdaniem najlepiej kopertowe-wygodniej będzie ubierać) - 5 sztuk
Body z długim rękawem - 5 sztuk
Pajacyk - 10 sztuk
Pajacyk welurowy/taki grubszy na zimę - zaopatrzyłam się w 4 sztuki
Śpiochy - 6 sztuk
Półśpiochy - 5 sztuk
Kaftaniki/Koszulki (ja koszulek nie kupowałam i nie kupię na razie, wygodniejsze moim zdaniem są kaftaniki, zapinane na bok, wygodniej się dziecko w to ubiera) - 10 sztuk
Bluza/sweterek - 3-4 sztuki (ja zaopatrzyłam się w 2 komplety wyjściowe ze spodniami, poluję na jakiś trzeci)
Spodnie - 3-4 sztuki, jednak nie planuję dziecka męczyć w spodniach, stawiam na pół-śpiochy, spodnie jedynie na wyjście :-)
Rampersy - 5 sztuk, są to takie body z krótkim/długimi rękawami i nogawkami,  z długimi posiadam 4 sztuki, z krótkimi zakupię dopiero na lato, jednak mamy rodzące w lecie moim zdaniem powinny się w nie zaopatrzeć bo są wygodne - ok. 8 sztuk.
Czapeczki - 3 cieńsze bawełniane, np. po kąpieli, 2 grubsze do wyjścia na dwór w zimie
Skarpetki - 6 sztuk cieńszych, 2 sztuki grubszych na wyjście
Rękawiczki bawełniane niedrapki - 3 sztuki (przydają się po urodzeniu, żeby dziecko nie zdjęło sobie wenflonu, albo nie drapało się po buźce)
Rękawiczki grubsze - na wyjście w zimę - 1-2 sztuki
Kombinezon - 1 sztuka wydaje mi się że będzie wystarczająca, ja posiadam jak niżej. Jest on wygodny i do gondoli i do fotelika. Jeżeli trafię jakiś w okazyjnej cenie na nóżki to zakupię.

Polecam, zakupiony na allegro cena 60-80 zł z przesyłką. Mój akurat kosztował 85 zł z przesyłką. Ma on dodatkowo polarową ciepłą czapeczkę, słodką z uszkami :-) Na dole jest miejsce do wpinania pasów bezpieczeństwa.
Szaliczek - również się przyda w okresie zimowym na wyjścia, wystarczy 1-2 szt.

II. Kąpiel

Wanienka - najlepiej od razu dużą
Ręczniki z kapturkiem - bawełniane - 2 sztuki
Termometr do wody
Sól fizjologiczna - w ampułkach, do przemywania oczu + Jałowe gaziki do oczu
Emulsja do kąpieli - tutaj już zdania są podzielone, ja się zaopatrzyłam w Emolium
Nawilżane chusteczki
Octenisept - do przemywania pępka
Szczotka do włosów - z miękkim włosiem
Nożyczki do paznokci - ja się zaopatrzyłam w taki zestaw nożyczek z zaokrąglonymi końcami, pilniczek i obcinaczki.
Bawełniane waciki - do przemywania twarzy
Patyczki (takie do uszu dla dzieci) - ale one przydają się do przemywania pępka, bo maluszkom nie czyści się takimi patyczkami uszów, tylko się je przeciera wacikiem.
Frida - aspirator do nosa
Pieluchy tetrowe - najlepiej wkładać je do wanienki, żeby dziecko się nie ślizgało
Mydełko bambino - również może służyć do kąpieli zamiast emulsji


III. Sen

Łóżeczko - są różne rozmiary, ja mam 120x60, najlepsze jest to, które posiada wyciągane szczebelki i regulację poziomu do układania. Ja posiadam łóżeczko dębowe z firmy Bocian. Można kupić łóżeczko z szufladą dolną, jednak ja sobie ją darowałam, moim zdaniem byłoby to miejsce zbierania kurzu, a na rzeczy dla maluszka mam osobną komodę.
Materac - ja posiadam gryczano-kokosowy, 100% łuski gryki, firmy Danpol, antyalergiczny. Z tego co się orientowałam jest to jeden z lepszych materaców, stosowanych również w rehabilitacji. Koszt takiego materacu to około 100 zł-120 zł z pokrowcem.
Ceratka na materac/podkład na materac nieprzemakalny
Ochraniacze boczne na szczebelki do łóżeczka  -  przydatne są ze względów bezpieczeństwa.
Prześcieradła na gumce - minimum 2, na zmianę
Kocyk - grubszy i cieńszy
Rożek - są z usztywniaczem i bez, ja mam bez
Smoczek - ja mam firmy Lovi, 0+, posiada dobre opinie :-)

IV. Spacer

Wózek - ja zakupiłam 3w1 i wydaje mi się najpraktyczniejszy, dodatkowo cena takich wózków 3w1 też jest odpowiednia. Wybrałam firmę Riko Nano. Poniżej zdjęcie mojego modelu i koloru. Czekam na przesyłkę, która się przedłużyła. Wózek ma przyjść we wrześniu, jak dotrze będę mogła więcej powiedzieć na temat tego wózka, więc opinia o wózku, rozterkach przy zakupie i innych modelach jakie brałam pod uwagę skupię się w innym poście:)
Wózek posiada gondolę, spacerówkę i fotelik samochodowy montowany na stelażu.
Chodzi bardzo fajnie (wypróbowany w sklepie), ma w zestawie również moskitierę, folię przeciwdeszczową, przewijak turystyczny, pompkę do kół.

Materac do wózka - w zależności od tego czy gondola tego wymaga czy też nie.
Prześcieradło na materac - j.w.

Przewijak turystyczny - jeżeli wózek nie ma tego w zestawie :-)
Śpiwór do wózka, chyba, ze macie kombinezon tak jak ja to śpiwór raczej sobie daruję, tutaj do kombinezonu wystarczy gruby kocyk.
Krem na każdą pogodę - np. Nivea baby

V. Karmienie

Laktator - elektryczny bądź nie, ja jeszcze go nie posiadam, zastanawiam się nad zakupem, a w późniejszym czasie będę chciała się w jednym poście skupić na rodzajach laktatorów i spróbować wybrać ten odpowiedni.
Wkładki laktacyjne
Biustonosze do karmienia - 2-3 sztuki

Butelka do karmienia - dla niemowląt, ja posiadam butelkę Avent Philipsa, która posiada smoczek w kształcie brodawki sutkowej, dzięki temu karmienie będzie bardziej naturalne.



VI. Przewijanie

Przewijak - jedni twierdzą, że jest zbędny bo dziecko równie dobrze można przewinąć na kocyku, jednak ja planuję się w niego zaopatrzyć
Jednorazowe lub wielorazowe podkłady do przewijania/pokrowiec na przewijak
Chusteczki nawilżające
Krem do pupy na odparzenia (np. Linomag)
Pieluchy jednorazowe - rozmiar 1, na stronie domowa.tv można znaleźć opinie na temat pieluch - bardzo pomocne. Wiele mam waha się między jednorazowymi a wielorazowymi, tutaj na domowa.tv również można znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących pytań odnoście pieluch wielorazowych i kosztów z tym związanych, polecam :-)
Pojemnik na brudne pieluszki
Pieluchy tetrowe/flanelowe - mam ok 20 sztuk tetrowych i 1 flanelową, kupiłam białe, a także we wzory :-)

VII. Inne

Proszek do prania odzieży dziecięcej
(np. Dziudziuś lub Jelp)
Lampka nocna o bardzo słabym świetle
Karuzela nad łóżeczko
Organizer na łóżeczko
Chusta do noszenia maluszka - to już zależy od upodobań :-) na domowa.tv również można przeczytać wiele ciekawych rzeczy na temat chust. Polecam :-)
Leżaczek/bujaczek - o tym też skupię się w innym poście jak będę go zakupywać:)
Gniazdko/rogal do karmienia - są różne rodzaje, jedne są większe, które przydadzą się już teraz np do spania, w późniejszym czasie pomagają przy karmieniu - rogal można owinąć wokół siebie i położyć na nim maluszka. Są też małe rogale przydatne do karmienia, a także można je związać i ułożyć w nim maluszka, wtedy dziecko czuje się bezpiecznie i przytulnie jak w brzuszku mamusi. Jeden z takich rodzajów rogala do karmienia czy też spania poniżej.


Monitor oddechu - o tym w innym poście :-)
Leki: Espumisan dla niemowląt na kolki, wentyli na kolki (dostępne w aptece) i inne.

Myślę, że o wszystkim najpotrzebniejszym napisałam, jeżeli macie jakieś uwagi albo o czymś zapomniałam zapraszam do komentowania :-) Zakup części rzeczy jeszcze przede mną, więc będę na bieżąco komentować uzupełnianie wyprawki i innych gadżetów :-)

W kolejnym poście chciałabym się skupić na torbie do szpitala dla mamy i maluszka :-)

Życzę miłego dnia,
Paula


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz